Matematik Eğitimi ABD


İlköğretim Matematik Öğretmenliği Programı

Matematik Eğitimi Anabilim Dalı Karadeniz Teknik Üniversitesi Giresun Eğitim Fakültesi bünyesinde 2003 yılında kurulmuş, 2012 yılında öğretime başlamıştır. 17 Mart 2006 tarihinden itibaren Giresun Üniversitesinin kurulmasıyla halihazırda aynı üniversiteye bağlı Eğitim Fakültesi bünyesinde eğitim ve öğretime devam etmektedir. 2020 tarihinden itibaren Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı ile çift ana dal programı yürütülmektedir. Ayrıca 2017 yılından itibaren Fen Bilimleri Enstitüsü bünyesinde Matematik Eğitimi Ana Bilim Dalı olarak lisansüstü programımız yer almaktadır.

Amaç
İlköğretim Matematik Öğretmenliği Programı, matematik temel alanına ve matematik eğitimine yönelik mesleki bilgi, beceri, tutum ve değerlere sahip, yaşam boyu öğrenme felsefesi ile ilgili konularda kendini geliştirebilen, toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşanan sorunlara nitelikli çözümler üretebilen, kültürel değerlerin aktarımında aktif rol oynayan, olumlu tutum ve davranışları ile rol model olan, çağdaş matematik eğitimi anlayışını benimseyen, özgüveni yüksek öğretmenler yetiştirmeyi amaçlamaktadır.


Vizyon
Türkiye’nin en çok tercih edilen programları arasına giren, matematik eğitimi ile ilgili ulusal ve uluslararası sorunlara yönelik farkındalığı yüksek, çözüme bilimsel katkılar sağlayacak ileri düzeydeki çalışmaları gerek bireysel yürütebilen gerekse paydaşlarla yürütülecek projelerde sorumluluk alabilen, liderlik yapabilen ve çalışma sonuçlarını matematik eğitimine yansıtabilen öğretmenler yetiştirmektir.


Misyon
Matematik eğitimi alanında ihtiyaç duyulan; öğretmenlik bilincine sahip, milli, manevi ve evrensel değerleri gözeten, öğrenmeyi öğrenen, gelişime ve değişime açık, öğrencilerin bireysel farklılıklarının ve biricik olduğunun farkında olan, 21. yüzyıl becerilerine ve bilgi toplumunun lideri olma potansiyeline sahip öğretmenler yetiştirmek.


Öğrenim Süresi
İlköğretim Matematik Öğretmenliği Programı öğrenim süresi dört yıl(8 yarıyıl)dır.



Eğitim Dili
İlköğretim Matematik Öğretmenliği Programı eğitim dili Türkçedir.



Kontenjan
Kontenjan her yıl değişmekle birlikte programa ortalama 50 öğrenci alımı yapılmaktadır. Programa kayıt için Yüksek Öğretim Kurumları Sınavı Sayısal puan türünden yeterli puanı almak gerekmektedir.


Mezuniyet Koşulları
Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (240 AKTS karşılığı) geçmek, 4,00 üzerinden en az 2,0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek ve bitirme tezini başarıyla tamamlamak gerekmektedir.



Program Çıktıları
  1. Matematiğe ve matematik eğitimine ilişkin temel kavram, kuram ve uygulamalar hakkında bilgilere sahip olur.
  2. Matematik öğretim programında yer alan öğrenme alanlarını ve ilgili kavramları bilir.
  3. Matematiğin tarihsel gelişimi, felsefesi ve bilimsel araştırma yöntemleri hakkında bilgi sahibidir.
  4. Öğretmenlik meslek etiği ile ilgili bilgilere sahiptir.
  5. Matematik alan bilgisini ve matematik öğretme bilgisini eğitim-öğretim sürecinde etkili bir biçimde kullanabilir.
  6. Matematik ve matematik eğitimi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri göz önünde bulundurur.
  7. Bilimsel bilgi kaynaklarına erişerek bireysel ve grup olarak araştırma yapma, rapor yazma ve sunum yapma becerilerine sahiptir.
  8. Matematik ve matematik eğitimine yönelik sahip olduğu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
  9. Matematik eğitimi ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirleyerek yaşam boyu öğrenmeye yönelik kendini geliştirir.
  10. Bilimsel, kültürel ve sanatsal faaliyetlere katılarak bilgi ve deneyim paylaşımında bulunur.
  11. Türkçe ve matematiği etkin bir iletişim aracı olarak kullanır.
  12. İngilizceyi mesleki gelişim süreçlerinde kullanabilir.
  13. Bilgi ve İletişim Teknolojilerini (BİT) matematik eğitiminde kullanır.
  14. Matematik eğitiminde karşılaşılan problem durumlarının belirlenmesinde, uygun çözümlerin araştırılmasında ve sonuçların duyurulmasında aktif rol alır.
  15. Matematik eğitiminde bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
  16. Her öğrencinin matematik öğrenme hakkına sahip olduğu bilinci ile bireysel farklılıklara yönelik uygun öğrenme ortamları hazırlar.