Genel Bilgiler

Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü 2015 yılında kurulmuştur. Bünyesinde iki ana bilim dalını barındırmaktadır. Ayrıca Fen Bilimleri Enstitüsü bünyesinde Fen Bilgisi Eğitimi ve Matematik Eğitimi Ana Bilim Dalları olarak lisansüstü programlarımız yer almaktadır.

Amacı

Öğretime yönelik pozitif tutumlar geliştiren ve kendi alanında profesyonel becerilere sahip olan öğretmenler yetiştirmektir.

Misyon

Bölümümüzün misyonu ulusal ve uluslararası araştırmaları izleyen, uygulayan, yaratıcı düşünen, matematik ve fen okuryazarı, bilgi toplumunun yeniliklerine hazır olan, yenilik üreten ve yeniliklere ayak uyduran, ortaokul öğrencilerinde matematiksel ve bilimsel düşünme becerisini geliştirecek, matematiğin ve fen bilimlerinin doğasına ve yapısına uygun olan bir matematik ve fen öğretimi sunacak akademisyenler ve öğretmenler yetiştirmektir. Ayrıca ulusal ve uluslararası araştırmacılar ve öğretmenlerin katkılarıyla matematik ve fen öğretim programının niteliğini daha ileri taşımaktır.

Vizyon

Matematik ve Fen Bilgisi Eğitimi Bölümünün vizyonu matematik ve fen bilimleri alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri değerlendirebilen, karmaşık problem ve konuları analiz edebilen ve tartışabilen, bilimi toplumun ve günlük yaşamın ayrılmaz bir parçası olarak görebilen ve öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerinin ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim stratejisi, yöntem ve tekniklerinin uygulayabilen Matematik ve Fen Bilgisi öğretmenleri yetiştirmede Türkiye'nin en iyi eğitim kurumlarından biri olmaktır. Bu bağlamda, bölümümüz öğretim elemanı kadrosunu güçlendirmeye, diğer disiplinlerin öğretimini yürüten öğretim elemanlarıyla işbirliğini arttırmaya, lisans düzeyinde yürütülen derslerin ulusal ve uluslararası literatürdeki gelişmelerle uyum içinde olmasına, ulusal ve uluslararası düzeydeki proje, makale ve araştırma çalışmalarına katılımı artırmayı hedefler.

Çalışma Yöntemleri

-Ders (Dinleme ve anlamlandırma),

-Tartışmalı Ders (Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme),

-Özel destek/yapısal örnekler (önceden planlanmış özel beceriler)

-Role Yapma / Drama (Önceden planlanmış özel beceriler), Problem Çözme (Önceden planlanmış özel beceriler), Vaka Çalışması (Önceden planlanmış özel beceriler), Beyin Fırtınası (Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması),

-Küçük Grup Tartışması (Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme),

-Gösterim (Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme),

-Benzetim (Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri),

-Seminer (Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler),

-Grup Çalışması (Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması),

-Saha / Arazi Çalışması (Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma),

-Laboratuvar (gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması)

-Ödev (Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim),

-Sözlü (Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum),

-İnceleme / Anket Çalışması (Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma),

-Panel (Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme),

-Konuk Konuşmacı (Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme),

-Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri (Gözlem/ durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler).