![]() |
| 1. | Fen eğitimi alanında kavramsal, işlemsel ve üst bilişsel bilgiye sahiptir. |
| 2. | Eğitim-öğretim ve öğrenme ile ilgili temel kavramları, eğitimin amaçlarını ve işlevlerini bilir. |
| 3. | Fen bilimleri dersi öğretim programı, öğretim stratejileri, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. |
| 4. | Öğrencilerin gelişim ve öğrenme özellikleri; öğrenme gereksinim ve güçlükleri; öğrenme ortamı tasarlama ve yönetme bilgisine sahiptir. |
| 5. | Fen, teknoloji, toplum, çevre ve mühendislik ilişkilerine yönelik bilgi sahibidir. . |
| 6. | Bilimin ve bilimsel sorgulamanın doğasını bilir. |
| 7. | Etik ilkeler doğrultusunda, bilimsel bilgiye ulaşma ve bilimsel bilginin üretimi ile ilgili yöntemleri tanır. |
| 8. | Öğretmenlik meslek etiği bilgisine sahiptir. |
| 9. | Fen eğitimiyle ilgili bilimsel olay ve olguları kavramsallaştırarak öğrenme ortamına taşır. |
| 10. | Bilimsel yöntem ve teknikleri etkili bir şekilde kullanır. |
| 11. | Toplumsal ve çevresel sorunları tanımlar, analiz eder, bulgu ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. |
| 12. | Öğrencilerin gelişim düzeyleri, bireysel farklılıkları ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular ve alternatif değerlendirme yöntemlerini kullanarak öğrenci kazanımlarını değerlendirir. |
| 13. | Fen bilimleri dersi konu alanına ve öğrenci seviyelerine uygun öğretim materyalleri geliştirir. |
| 14. | Bilimsel düşünme becerilerini bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri ile bütünleştirerek sınıf içi bireysel ve grup çalışmalarında etkin bir şekilde rol alır. |
| 15. | Fen eğitimine yönelik öğrenme ortamlarında karşılaşılan veya öngörülemeyen sorunların çözümünde bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alır. |
| 16. | Alanındaki bir proje çerçevesinde etkinlikler planlayabililir ve yönetebilir. |
| 17. | Fen eğitimi alanındaki öğretim teknolojileri, bilimsel yenilik ve gelişmeleri takip ederek akademik kariyerine ve mesleki gelişimine yön verir. |
| 18. | Fen eğitimi ile ilgili yaşam boyu öğrenmeye yönelik olumlu bir tutum geliştirir. |
| 19. | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
| 20. | Sanatsal, kültürel ve bilimsel faaliyetlere katılarak, tecrübelerini paylaşır. |
| 21. | Toplumsal ve mesleki sorumluluk bilinciyle; sosyal çevresi için ulusal ve uluslararası düzeyde proje ve etkinlikler düzenler. |
| 22. | Çevre koruma ve laboratuvar güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
| 23. | Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. |