Fen Bilgisi Öğretmenliği Ana Bilim Dalı
Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı Karadeniz Teknik Üniversitesi Giresun Eğitim Fakültesi bünyesinde 2003 yılında kurulmuş, aynı yıl öğretime başlamıştır. 17 Mart 2006 tarihinden itibaren Giresun Üniversitesinin kurulmasıyla hâlihazırda aynı üniversiteye bağlı Eğitim Fakültesi bünyesinde eğitim ve öğretime devam etmektedir. 2020 yılından itibaren İlköğretim Matematik Eğitimi Anabilim Dalı ile çift anadal programı yürütülmektedir. Ayrıca Fen Bilimleri Enstitüsü bünyesinde Fen Bilgisi Eğitimi Ana Bilim Dalı olarak lisansüstü programımız yer almaktadır.
Amaç
Sahip olduğu mesleki bilgi, beceri, tutum ve değerleri 21. yy. becerileri ile bütünleştirebilen; araştıran, sorgulayan ve eleştiren bilimsel okuryazar fen bilimleri öğretmenleri yetiştirmektir. Bölgesel ve küresel sorunlara duyarlı, çağdaş ve etik değerleri özümsemiş, çağın gereklerine göre kendini yenileyebilen, özgüveni yüksek ve sorumluluk sahibi bireyler yetiştirmektir.
Vizyon
Bilimsel ve teknolojik gelişmeler ışığında toplumun her kesimine rehberlik edebilen, fen eğitimi alanında sahip olduğu yüksek standartlardaki mesleki donanımı ile ulusal ve uluslararası ölçekte araştırmalara katkı sağlayabilen, yaşam boyu öğrenmeyi amaçlayan öğretmenler yetiştirmede lider olmaktır.
Misyon
Ülkemizin fen eğitimi alanında gelişmiş ülkeler arasındaki yerini alabilmesi için ihtiyacı olan; kültürel ve etik değerlere saygılı, çevresel ve toplumsal sorunlara duyarlı, bilim okuryazarı, sorumluluk sahibi, çağın gereklerine göre kendini yenileyebilen, değişime ve gelişime açık, bilimi yaşam biçimi olarak algılayan, öz güveni yüksek, ulusal ve uluslararası çalışmaları takip eden ve uygulayabilen fen bilimleri öğretmenleri yetiştirmektir.
Öğrenim Süresi
Fen Bilgisi Öğretmenliği Programı öğrenim süresi dört yıl (8 yarıyıl)dır.
Eğitim Dili
Fen Bilgisi Öğretmenliği Programı eğitim dili Türkçe’dir.
Kontenjan
Kontenjan her yıl değişmekle birlikte programa ortalama 30 öğrenci alımı yapılmaktadır. Programa kayıt için Yüksek Öğretim Kurumları Sınavı Sayısal puan türünden yeterli puanı almak gerekmektedir.
Mezuniyet Koşulları
Programdan mezun olabilmek için dört yıllık lisans programı içerisinde 147 kredi ve 240 AKTS değerinde ders almış olmak gerekmektedir.
Program Çıktıları
- Fen eğitimi alanında kavramsal, işlemsel ve üst bilişsel bilgiye sahiptir.
- Eğitim-öğretim ve öğrenme ile ilgili temel kavramları, eğitimin amaçlarını ve işlevlerini bilir.
- Fen bilimleri dersi öğretim programı, öğretim stratejileri, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
- Öğrencilerin gelişim ve öğrenme özellikleri; öğrenme gereksinim ve güçlükleri; öğrenme ortamı tasarlama ve yönetme bilgisine sahiptir.
- Fen, teknoloji, toplum, çevre ve mühendislik ilişkilerine yönelik bilgi sahibidir.
- Bilimin ve bilimsel sorgulamanın doğasını bilir.
- Etik ilkeler doğrultusunda, bilimsel bilgiye ulaşma ve bilimsel bilginin üretimi ile ilgili yöntemleri tanır.
- Öğretmenlik meslek etiği bilgisine sahiptir.
- Fen eğitimiyle ilgili bilimsel olay ve olguları kavramsallaştırarak öğrenme ortamına taşır.
- Bilimsel yöntem ve teknikleri etkili bir şekilde kullanır.
- Toplumsal ve çevresel sorunları tanımlar, analiz eder, bulgu ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
- Öğrencilerin gelişim düzeyleri, bireysel farklılıkları ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular ve alternatif değerlendirme yöntemlerini kullanarak öğrenci kazanımlarını değerlendirir.
- Fen bilimleri dersi konu alanına ve öğrenci seviyelerine uygun öğretim materyalleri geliştirir.
- Bilimsel düşünme becerilerini bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri ile bütünleştirerek sınıf içi bireysel ve grup çalışmalarında etkin bir şekilde rol alır.
- Fen eğitimine yönelik öğrenme ortamlarında karşılaşılan veya öngörülemeyen sorunların çözümünde bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alır.
- Fen eğitimi alanındaki öğretim teknolojileri, bilimsel yenilik ve gelişmeleri takip ederek akademik kariyerine ve mesleki gelişimine yön verir.
- Fen eğitimi ile ilgili yaşam boyu öğrenmeye yönelik olumlu bir tutum geliştirir.
- Sanatsal, kültürel ve bilimsel faaliyetlere katılarak, tecrübelerini paylaşır.
- Toplumsal ve mesleki sorumluluk bilinciyle; sosyal çevresi için ulusal ve uluslararası düzeyde proje ve etkinlikler düzenler.
- Çevre koruma ve laboratuvar güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
- Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.