1. |
Fen eğitimi alanında kavramsal, işlemsel ve üst bilişsel bilgiye sahiptir. |
2. |
Eğitim-öğretim ve öğrenme ile ilgili temel kavramları, eğitimin amaçlarını ve işlevlerini bilir. |
3. |
Fen bilimleri dersi öğretim programı, öğretim stratejileri, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. |
4. |
Öğrencilerin gelişim ve öğrenme özellikleri; öğrenme gereksinim ve güçlükleri; öğrenme ortamı tasarlama ve yönetme bilgisine sahiptir. |
5. |
Fen, teknoloji, toplum, çevre ve mühendislik ilişkilerine yönelik bilgi sahibidir. . |
6. |
Bilimin ve bilimsel sorgulamanın doğasını bilir. |
7. |
Etik ilkeler doğrultusunda, bilimsel bilgiye ulaşma ve bilimsel bilginin üretimi ile ilgili yöntemleri tanır. |
8. |
Öğretmenlik meslek etiği bilgisine sahiptir. |
9. |
Fen eğitimiyle ilgili bilimsel olay ve olguları kavramsallaştırarak öğrenme ortamına taşır. |
10. |
Bilimsel yöntem ve teknikleri etkili bir şekilde kullanır. |
11. |
Toplumsal ve çevresel sorunları tanımlar, analiz eder, bulgu ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. |
12. |
Öğrencilerin gelişim düzeyleri, bireysel farklılıkları ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular ve alternatif değerlendirme yöntemlerini kullanarak öğrenci kazanımlarını değerlendirir. |
13. |
Fen bilimleri dersi konu alanına ve öğrenci seviyelerine uygun öğretim materyalleri geliştirir. |
14. |
Bilimsel düşünme becerilerini bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri ile bütünleştirerek sınıf içi bireysel ve grup çalışmalarında etkin bir şekilde rol alır. |
15. |
Fen eğitimine yönelik öğrenme ortamlarında karşılaşılan veya öngörülemeyen sorunların çözümünde bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alır. |
16. |
Alanındaki bir proje çerçevesinde etkinlikler planlayabililir ve yönetebilir. |
17. |
Fen eğitimi alanındaki öğretim teknolojileri, bilimsel yenilik ve gelişmeleri takip ederek akademik kariyerine ve mesleki gelişimine yön verir. |
18. |
Fen eğitimi ile ilgili yaşam boyu öğrenmeye yönelik olumlu bir tutum geliştirir. |
19. |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
20. |
Sanatsal, kültürel ve bilimsel faaliyetlere katılarak, tecrübelerini paylaşır. |
21. |
Toplumsal ve mesleki sorumluluk bilinciyle; sosyal çevresi için ulusal ve uluslararası düzeyde proje ve etkinlikler düzenler. |
22. |
Çevre koruma ve laboratuvar güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
23. |
Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. |